فهرست محتوا
طبق نظریه search engine land، می توان جدول تناوبی عوامل موفقیت سئو را به سه دسته تقسیم کرد.
- On page Seo
- Off page Seo
- تخلف ها
شما میتوانید با خواندن این مجموعه، از آموزش تمامی این گروه ها و زیرمجموعه های آنها بهره مند شوید، هر یک از این زیر مجموعه ها خود دربردارنده یک یا چند عامل موفق در سئو میباشند که هرکدام دارای چگالی و اهمیت مشخص و مخصوص به خود است.
به کلمات دو حرفی در تصویر بالا به دقت نگاه کنید، ما برای ارائه نماد های هر المنت در جدول تناوبی از این راه استفاده میکنیم تا با استفاده از تصاویر راحت تر آن را بفهمیم. حرف اول این نماد ها از زیر گروه مخصوص خودشان و حرف دوم خود عامل را معرفی میکند.
عوامل سئو به صورت ترکیبی کار می کنند
برای کسب کردن رتبه و امتیاز در موتور جستجو، تنها یک عامل سئو نمیتواند به شما کمک کند برا مثال داشتن محتوای بی کیفیت همراه یک عنوان HTML عالی یا وجود لینک های بی کیفیت زیاد در سایت شما کمکی به کسب این موفقیت نمیکند. شما تنها در صورتی می توانید این موفقیت سئو را کسب کنید که چند عامل موفق به همراه داشته باشید ولی عوامل منفی میتوانند شانس موفقیت شما را کاهش دهند
عوامل موفقیت On page
عوامل موفقیت On page همان عواملی است که در کنترل ناشر محتوا قرار دارد برای مثال ناشر باید بداند که چه محتوایی می خواهد منتشر کند یا تصمیم بگیرد که آیا میخواهد عبارت HTML مهم را مشخص کند تا کاربر و موتور های جستجو بتوانند با آن به راحتی ارتباط برقرار کنند؟
عوامل موفقیت Off page
عوامل رتبه بندی جستجو خارج صفحه، برخلاف عامل بالایی مستقیما تحت کنترل ناشر نیستند و بیشتر به موتور های جستجو بستگی دارد. دلیل اینکه موتور های جستجو از این روش استفاده میکنند این است که
آنها دریافتند که نمیتوانند بهترین نتایج را تحت کنترل ناشر پیدا کنند زیرا در بسیاری از موارد ناشر برای جذب کاربران بیشتر، محتوای خود را بیشتر از ارزش واقعی مرتبط نشان میدهند.
به مرور زمان و تشکیل میلیون ها صفحه وب دیگر مرتب کردن محتوا های مرتبط توسط جستجو on page ممکن نبود زیرا به اندازه کافی سیگنال برای پیدا کردن مرتبط ترین صفحات در نتایج جستجو وجود نداشت پس در این زمان رتبه بندی بر اساس جستجو Off page مناسب ترین راه بود.
تخلف ها در سئو و پنالتی
به این دقت داشته باشید که سئو شدن سایت شما باعث این میشود که موتور های جستجو آن را راحت تر از نتایج جستجو کاربران نشان دهند، حتی برای تشویق کاربران و صاحبان صفحات راهنمایی برای استفاده این تکنیک اعم از پست، وبلاگ ویدئو و یا فرم های راهنما فراهم میکند.
ولی باید حواس تان به برخی از این روش ها باشد زیرا با انجام این تاکتیک ها ممکن است موتور های جستجو محتوای شما را «اسپم» یا «سئو کلاه سیاه» تشخیص بدهد و در بعضی مواقع میتواند منجر حذف محتوای شما از نتایج جستجو شده برای همیشه شود. اسپم به معنی فریب دادن موتور جستجو از اطلاعات و ارتباطات و همچنین اعتبار سایت است.
چگونگی عوامل رتبه بندی موتور جستجو
چگالی در جدول تناوبی عناصر سئو همان میزان اهمیت و تاثیرگذاری آن است، شما می توانید چگالی هر عامل را در بالا سمت راست آن پیدا کنید که بین ۱ تا ۳ است. چگالی ۳ به معنی بیشترین اهمیت است اما نباید اینطور فکر کرد که چگالی ۱ و ۲ بی اهمیت هستند. اسپم ها نیز دارای وزن میباشند و بدترین آنها چگالی ۳ میباشد که مانع رسیدن به موفقیت سئو میشود.
ما این چگالی ها را از روی سال ها تجربه و با نظرسنجی از جامعه سئو تهیه کردیم اما ممکن است کامل و بی نقص نباشد اما به عنوان یک راهنمایی کلی بسیار مفید است.
عوامل گمشده سئو و فلسفه راهنما
کسانی که در زمینه سئو دارای تجربه هستند شاید پس از خواندن این مقاله با خود فکر کنند که چرا بسیاری از مطالب از قلم افتاده است برای مثال چرا سخنی درباره عبارت ALT و یا بولد کردن عبارتی با عنوان عوامل HTML در میان نیامده است.
در پاسخ به این عزیزان، قصد ما پوشش ۲۰۰ عامل و زیر مجموعه های آن نیست بلکه هدف ما از شرح جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو، ارائه یک راهنمای آنلاین ساده به تمام کاربرانی است که به تازگی در راه سئو قدم میگذارند. به همین خاطر در این مقاله صحبتی از اهمیت کلمات کلیدی نشد.
همچنین شما با استفاده از ساختار های منظم و مرتبط نظیر عنوان مرتبط با محتوا، ساختار مناسب با برچسب های هدینگ آن صفحه، ۹۰ درصد این راه را بروید و عوامل HTML را تحت پوشش خود قرار دهید.
اصلا مهم نیست که شهرت داشتن در توییتر بهتر از داشتن همان شهرت در فیسبوک است، بلکه موضوع جذب فالوور بیشتر در صفحات مجازی مختلف و موفقیت بیشتر در جستجو است زیرا داشتن حساب کاربری در تمامی صفحات مجازی دارای ارزش است.
آیات جزئیات بیشتری در مورد عوامل موفقیت می خواهید؟
اگر دنبال اطلاعات بیشتری می گردید بهتر است نظرسنجی عوامل رتبه بندی موتور جستجوی MOZ را که هر دوسال درمیان از صاحب نظران پرسیده میشود را از دست ندهید.
در کنار آنچه گفته شد عواملی وجود دارد که دار الگوی خاصی نیستند. شما میتوانید با استفاده از عامل جستجو محتوا (Cr)، کلمات مورد استفاده مردم برای یافتن مطالب دلخواه شان را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. همچنین درک کاربران تان یکی از عواملی است که میتواند در رسیدن به موفقیت سئو شما را همراهی کند حتی اگر جزو عوامل سئو نباشند.
امیدواریم این نکات برای شما مفید واقع شوند و بتوانید به موفقیت سئو دستیابی کنید همچنین منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان هستیم.
برای ثبت سفارش تولید محتوای متنی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت کافی است به حساب کاربری خود مراجعه کنید و تنها در ۶۰ ثانیه سفارش خود را آغاز کنید تا کسب و کار خود را در مسیر جهش قرار دهید.
این امر همواره تجارت شما را به سمت پیروزی پیش میبرد. ما با استفاده از افراد دارای مهارت، باتجربه، جوان، پرتلاش و… قصد داریم همهی نیازهای مخاطب شما را با تولید محتوای ارزان و مفید مهیا کنیم. برای ثبت سفارش تولید محتوای متنی میتوانید از حساب کاربری خود اقدام نمایید.
برای مشاوره رایگان با شمارههای درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
رضایت شما هدف ماست.