فهرست محتوا
کد HTML برای تشکیل وبسایت نیازمند است، همچنین موتور های جستجو برای پیدا کردن سیگنال رتبه بندی مناسب از المنت های خاص این کد استفاده میکنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
تگ توضیحات (The meta description tag)
یکی از المنت های قدیمی کد HTML تگ توضیحات است که از نظر متخصصان سئو یک فاکتور نمایش است که کمک میکند تا سایت شما نسبت به سایر عوامل در قسمت نتایج چگونه ظاهر شود و نه عامل کسب رتبه. اگر کد HTML مثل یک عنوان کتاب باشد پس تگ توضیحات هم مثل توضیحات پشت جلد کتاب است.
یک تگ توضیحات خوب سبب فروش یا کلیک روی سایت و جذب کاربر باشد؛ اما آگاه باشید که موتور های جستجو ممکن است تگ توضیحاتی متفاوتی را برای محتوای شما بسازند.
تگ عنوان (HTML title tag)
تصور کنید شما به عنوان یک کتاب فروش ۱۰۰ نوع کتاب مختلف میفروشید اما برای تمام آنها نام یکسان انتخاب شده است. حال خود را به جای خریدار کتاب بگذارید، چگونه میتوانید بفهمید درون این کتاب ها چه موضوعاتی وجود دارد؟ حتی اگر این کتاب ها عناوین مختلفی داشته باشند اما توضیحات کافی برای آن نباشد، نمیتوان فهمید که موضوع بحث شده در کتاب چیست.
دقیقا به این دلیل است که کد HTML طراحی شده است، به دلیل اینکه موتور جستجوگر بفهمد که صفحه مورد نظر در چه موضوعی است؟ اما اگر گوگل عنوان HTML مناسب و مرتبط با آن صفحه را پیدا نکند، آن کد را تغییر میدهد. پس با توجه به آن کلمه ای که میخواهید صفحه تان توسطش پیدا شود، عنوان مناسب و منحصر به فرد برای صفحه تان پیدا کنید.
ساختار داده (Structured data)
برای آسان کردن درک جزئیات ساختار و محتوای صفحه برای موتور های جستجو، می توانیم از کد های خاص و نشانه گذاری شده استفاده کنید. لیستی که در نتایج جستجو شده همراه سوت و زنگ اضافه است، نتیجه ساختار داده ای است که معمولا گوگل آن را قطع غنی “rich snippet” میداند که باعث جذب کاربران می شود.
استفاده از ساختار داده هم جز فاکتور هایی است که بر رتبه بندی تاثیر زیادی ندارد اما در صورت وجود شرایط برابر، یک صفحه همراه یک نتیجه غنی، شانس بیشتر برای دریافت کلیک را دارد.
تگ هدینگ (Header tags)
به هدینگ و تیتر همین صفحه نگاه کنید، کد HTML از این کد برای نشان دادن این صفحه در نتایج جستجو استفاده می کند. مثل تگ H1؛ و آیا تا به حال به عنوان های موجود برای هر پاراگراف در صفحه نیز دقت کرده اید؟ آنها نیز از تگ هدینگ استفاده کرده اند اما در سطح پایین تر. پس از این به بعد برای بیان موضوع اصلی از تگ H1 و برای زیر عنوان ها از تگ H2 استفاده نمایید.
معمولا با نگاه کردن به تگ هدینگ های هر صفحه میتوانید کلمات کلیدی آن صفحه را نیز بیابید. موتور های جستجو نیز برای درک محتوای صفحه، تگ هدینگ ها را بررسی میکنند پس با استفاده از کلمات کلیدی در عنوان های خود شانس بالا رفتن رتبه تان را افزایش دهید.
بعضی افراد بعد از فهمیدن این مطلب تمام سایت خود را با این تگ هدینگ ها پر میکنند اما این کار اصلا کمکی نمیکند زیرا هدف از استفاده تگ هدینگ ها راحت تر خوانده شدن محتوا شما توسط خوانندگان خاص و عام خویش است.
پس از خواندن این مطلب سعی کنید تمام محتوا های سایت خود را دوباره بررسی کنید و از این فاکتور ها برای کسب موفقیت و بهبود سئو خود استفاده کنید.
برای ثبت سفارش تولید محتوای متنی با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت کافی است به حساب کاربری خود مراجعه کنید و تنها در ۶۰ ثانیه سفارش خود را آغاز کنید تا کسب و کار خود را در مسیر جهش قرار دهید.
این امر همواره تجارت شما را به سمت پیروزی پیش میبرد. ما با استفاده از افراد دارای مهارت، باتجربه، جوان، پرتلاش و… قصد داریم همهی نیازهای مخاطب شما را با تولید محتوای ارزان و مفید مهیا کنیم. برای ثبت سفارش تولید محتوای متنی میتوانید از حساب کاربری خود اقدام نمایید.
برای مشاوره رایگان با شمارههای درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.
رضایت شما هدف ماست.