فهرست محتوا
در عصر بازاریابی دیجیتال و دنیای تولید محتوا، دیگر نمی توان نقش «صدا» را نادیده گرفت. یک ترند که به سرعت جای خودش را در این فضا باز کرده و طرفداران زیادی را نیز به دست آورده است. طرفداران محتوای صوتی، افرادی هستند که علاقه چندانی به متن های طولانی یا ویدئو های پرحجم ندارند. تولید محتوای صوتی برای این دسته از افراد، شانس موفقیت یک کسب و کار را افزایش می دهد.
موفقیت بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۰
امروزه پادکست های بسیار متنوعی در دسترس عموم هستند و گوش دادن به پادکست ها در بعضی از نقاط حتی از گوش دادن به موسیقی محبوب تر شده است. شاید بسیاری از پادکست ها به صورت شخصی و با تنها با اهداف هنری تولید می شوند اما می توان از ظرفیت آن ها به خوبی برای توسعه دادن یک کسب و کار استفاده کرد و پیشرفت یک تجارت در همه ابعاد را رقم زد.
در سال ۲۰۲۰، بازاریابی دیجیتال موفق یک فعالیت چند بعدی است و نمی توان آن را تنها در یک بعد خاص خلاصه کرد. ایجاد پادکست برای یک کسب و کار، یکی از همین ابعاد به شمار می رود. یک تصمیم که به شما کمک می کند تا در زمینه جدیدی فعالیت کنید، مخاطبان بیشتری به دست بیاورید، رابطه بی واسطه ای با مصرف کننده ها داشته باشید و اعتبار بیشتری برای برند خود بسازید.
تولید محتوای صوتی یا پادکست در تاک مارکتینگ
تاک مارکتینگ با استفاده از متخصصان ماهر و باتجربه، خدمات متنوعی در این زمینه به شما ارائه می کند. مشاوره مستمر و پشتیبانی رایگان، استفاده از افراد متخصص و خبره، دریافت هزینه مناسب و همچنین استفاده از بهترین و موثر ترین متد ها برای بازاریابی دیجیتال، از جمله ویژگی های تاک مارکتینگ به شمار می رود. اگر به دنبال تولید محتوای seo شده با بیشترین تاثیر هستید، تاک مارکتینگ بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد کرد.
چرا تولید محتوای صوتی، یک انتخاب جذاب است؟
محتوای صوتی از این جهت با محتوای متنی یا ویدئویی متفاوت به نظر می رسد که ایجاد تعامل با آن ساده تر خواهد بود. در حقیقت افراد مجبور نیستند در یک نقطه خاص متوقف شوند تا این محتوا را دریافت کنند. افراد در هر موقعیتی که هستند، می توانند با محتوای صوتی ارتباط برقرار کنند. برای مثال شما در یک باشگاه ورزشی، حین رانندگی و یا در حال انجام دادن کار های خانه، می توانید یک podcast را گوش دهید و از مطالب آن لذت ببرید.
برند های بزرگ و کمپانی های معتبر تا همین حالا هزینه های بسیار سنگینی برای تولید محتوای صوتی انجام داده اند. پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۰ بیش از بیست میلیارد دلار هزینه برای چنین کاری صورت بگیرد. این یک فرصت طلایی است که نباید آن را به هیچ قیمتی از دست بدهید. این کار به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را ارتقا بدهید و اعتبار بیشتری برای آن به وجود بیاورید.
آیا پادکست بر سئو تاثیر می گذارد؟
پادکست ها در واقع مشهور ترین نمونه های تولید محتوای صوتی محسوب می شوند. رشد پادکست ها از حوالی سال ۲۰۰۴ آغاز شد. رشدی که در سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی در تمام دنیا داشته است. پیش بینی می شود پادکست ها تا سال ۲۰۲۱ به مرز ۱۱۲ میلیون شنونده در دنیا برسند.
پادکست ها امروزه بسیار مشهور هستند. بعضی از آنها حتی چند میلیون شنونده نیز دارند. نکته مهم در مورد آن ها، تنوع فوق العاده ای است که در این فضا پیدا می شود. در حقیقت با هر موضوعی که فکرش را بکنید، پادکست ساخته شده و این اتفاق می تواند هر سلیقه ای را راضی نگه دارد. امروزه تلفن های همراه هوشمند، گوش دادن به پادکست را به مراتب ساده تر از گذشته کرده اند و از طریق جستجو های ساده، می توان بهترین نمونه های پادکست ها را شناسایی کرد.
تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت
تولید محتوای صوتی نه تنها بر سئو موثر است، بلکه می تواند همه فعالیت های کسب و کار شما را نیز ارتقا بدهد. البته این تاثیر زمانی شکل خواهد گرفت که شما آن را به صورت دقیق و اصولی انجام دهید. اگر تصور می کنید با هر نوع پادکست و هر موضوعی می توانید یک محصول جذاب ارائه کنید و توجه مخاطب هدف را به دست بیاورید، باید بدانید که چنین تصویری درست نیست و تولید محتوای صورتی در درجه اول، به شناخت دقیق از سئو و اصول بازاریابی دیجیتال نیاز دارد.
به طور معمول بهتر است به جای تولید یک پادکست مستقیم در مورد کسب و کار خود، یک شاخه جذاب از فعالیت خود را به تولید محتوای صوتی بسپارید و در آن به ویژگی های خاص کسب و کار خودتان نیز اشاره کنید. همچنین کوتاه بودن، گیرایی زیاد، انتخاب سوژه های جذاب، استفاده از افرادی با صدای مناسب و روایت یک داستان شنیدنی، همگی در موفقیت تولید محتوای صوتی شما نقش ایفا می کنند.
تولید محتوای صوتی در تاک مارکتینگ
برای تولید محتوای صوتی به شکل مناسب، در درجه اول باید هدف خود را از این کار مشخص کنید. پادکست ها امروزه تنوع قابل توجهی دارند و شکل جذاب ارائه آن ها، موجب افزایش این محبوبیت شده است.
تاک مارکتینگ با استفاده از یک تیم تخصصی که متشکل از چهره های جوان، تحصیل کرده و پرانرژی است، بر اساس اهداف کسب و کار شما، یک استراتژی مشخص برای تولید محتوای صوتی در نظر می گیرد و با ارائه یک محصول جذاب و گیرا، به شما در راه رسیدن به اهدافی که در ذهن دارید، کمک می کند. از یاد نبرید که اگر بهترین پادکست ممکن را تولید کنید اما هیچکس آن را نشوند، در حقیقت دچار یک اشتباه استراتژیک شده اید. وقتی به سراغ فعالیتی نظیر تولید محتوای صوتی می روید، میزان شنیده شدن و همچنین برقراری ارتباط مخاطب هدف با آن، اهمیت زیادی دارد.
تاک مارکتینگ با بهره بردن از روش های نوین و جذاب برای تولید محتوای صوتی، یک پادکست با قابلیت های بسیار زیاد در اختیار شما قرار می دهد. این محصول، پس از انجام بررسی های لازم و سنجیدن تمام نکات صورت می گیرد. تاک مارکتینگ با استراتژی های مشتری مداری و همچنین شناسایی دقیق نیاز مخاطب، تولید محتوا را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام می دهد.
هزینه تولید پادکست با کیفیت در تاک مارکتینگ
تولید محتوای صورتی در تاک مارکتینگ چقدر هزینه دارد؟
اگر در گذشته کسب و کار ها برای دیده شدن، ناچار بودند هزینه های بسیار سنگینی انجام بدهند، امروزه به کمک تولید محتوا این هزینه ها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده اند. در واقع شما دیگر ناچار نیستید برای کمک به دیده شده کاری که انجام می دهید و هدفی که دارید، حتما به سراغ تبلیغ های تلویزیونی یا آگهی های تبلیغاتی و بیلبورد های شهری بروید. شما می توانید به کمک قصه ای که تعریف می کنید، روایتی که برای برند خود به وجود می آورید و محتوای جذابی که تولید می کنید، هم به خوبی دیده شوید و هم اعتبار خوبی به دست بیاورید.
هزینه ای که برای تولید محتوای صوتی در تاک مارکتینگ از شما دریافت می شود، نوعی سرمایه گذاری برای آینده کسب و کار شما به شمار می رود. با پرداخت هزینه تولید محتوا، شما خدمات بسیار مدرن و مطلوبی دریافت می کنید و این موضوع روی دیده شدن هر چه بیشتر محصولات یا اهداف و خدمات شما اثر قابل توجهی خواهد داشت.